Villkor och info
Hos My Perfect Day shoppar du enkelt och tryggt! Vi har inget minsta ordervärde och du kan själv välja hur du lägger upp din betalning tack vare vår samarbetspartner Klarna.
Enhetsfrakt 49 kronor
Fri frakt på alla köp över 499 kronor
Du har din order inom ca 2-3 vardagar
Alltid 2 veckors öppet köp
Kundtjänst! Svar på frågor via e-post
Hittar du inte exakt det du letar efter? Behöver du annan färg eller storlek? Kontakta oss på order@myperfectday.se så gör vi vårt bästa för att hitta det du söker via våra leverantörer.
Öppet köp
Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar efter att du mottagit varan (enligt distansavtalslagen).
Öppet köp gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar förutsatt att varan kräver detta. Varan får dock ej vara använd förutom detta. Vill du utnyttja öppet köp ska detta ske inom 14 dagar och varan ska skickas tillbaka komplett, i originalkartong med en anmärkning om att du vill utnyttja öppet köp. Om du vill göra en retur kontaktar du oss på order@myperfectday.se och uppger namn och ordernummer. Vi mejlar ut en retursedel till dig som kan skrivas ut och fästas på ditt paket. Returfrakten kostar 49 SEK. Glöm inte att bifoga ditt returkort som följde med din order tillsammans med din retur så vi kan identifiera avsändaren!
Leverans
Normal leveranstid är ca 2-3 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning.
Vissa varor har längre leveranstid på grund av att de är varor i vårt beställningssortiment. I dessa fall framgår detta tydligt i varans produktbeskrivning och rör endast stolsöverdrag, stolsrosetter, tygdukar och tygservetter. Se rubriken "Beställningssortiment" nedan. Kontakta oss om du vill ha dina andra varor med tidigare leverans så löser vi det.
Vi har flera olika leveranstjänster som vi arbetar med. Vilket alternativ det blir avgörs av ditt postnummer och hur stor/tung din order är. Vi använder Earlybird hemleverans, Citymail brev och paket samt Schenker till ombud.
Beställningssortiment
Produkter markerade med ”Beställningsvara” eller "Lagervara hos leverantör" beställs hos leverantör i samband med att du lägger din order. Leveranstid är därför lite längre än på våra lagervaror och du har din beställning inom cirka 1-3 veckor efter att vi mottagit din order. Observera att beställning av varor i vårt beställningssortiment är bindande till köp. Dessa varor tillverkas och produceras utifrån varje enskild beställning. Vet du att du behöver dina beställningsvaror snabbare än inom utsatt leveransdatum är det viktigt att du kontaktar oss innan beställningen är lagd, för att se om det går att lösa. Vi har ej öppet köp på beställningsvaror.
Fraktkostnad
Enhetsfrakt 49 kr. Fri frakt på alla beställningar över 499 kronor. Vi har inget krav på minsta ordervärde - alla ordrar är lika välkomna hos oss!
Betalning
Betalning sker via vår samarbetspartner Klarna. Vi använder oss av Klarna Checkout, en snabbkassa som underlättar ditt köp! Har du frågor om din faktura? Vänligen kontakta Klarnas kundsupport på 08–12012010.
Enkelt – Handla med personnumret
Med Klarna slipper du krångliga formulär, långa kortnummer och bankdosor. Istället behöver du bara uppge ditt personnummer i vår kassa. En snabbkontroll på cirka en sekund görs då för att säkerställa dina personuppgifter och godkänna ditt köp.
Tryggt – Betala efter leverans
När ditt köp har godkänts skickar vi dina varor till dig. När du har fått hem din beställning får du även en faktura skickad till dig via e-post.
Bekvämt – Alltid 14 dagars betaltid
Väljer du att betala via faktura har du efter ditt köp alltid 14 dagar på dig att ta emot och titta på dina varor innan betalning.
Flexibelt – Delbetala din faktura
Vill du delbetala ditt köp behöver du bara hålla utkik efter raden "Betala lägst" som du finner på fakturan. Där ser du summan som lägst behöver betalas om du vill göra om ditt köp till delbetalning.
Reklamation
Vi kontrollerar alltid våra varor noga när vi får dem från våra leverantörer samt innan vi skickar dem till dig som kund. Skulle du få en trasig vara så kontakta oss så fort som möjligt och beskriv felet. Är en produkt skadad alternativt ej håller måttet vid användning och en reklamation ska göras är du välkommen att kontakta oss på order@myperfectday.se med ditt ordernummer samt bifogad bild på den skadade varan där det framgår vad som är fel, så kan vi enkelt hantera din reklamation på bästa sätt
Vi följer konsumentköplagen där reklamationsrätten är tre år. Under de första 6 månaderna ligger bevisbördan på säljaren (bevisa ursprungligt fel), därefter har köparen bevisbördan (bevisa ursprungligt fel).
Vid reklamation uppger du ordernummer samt fel/skada på varan. Vid en eventuell retur är det viktigt att varan förpackas på ett sådant sätt att den inte riskerar att skadas. Vid kontrollerar alla returnerade produkter noga och vid ett giltigt returärende står vi för frakten.
Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Myperfectday.se förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig. Vid reklamation där kund ej begär ny vara ska Myperfectday.se återbetala ordersumman eller makulera fakturan inom 30 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits.
Outlöst försändelse
För försändelse som ej löses ut varpå paketet går i retur till My Perfect Day AB, debiteras en avgift om 300 SEK för att täcka våra kostnader för returfrakt och administration. Observera att om du ångrat ditt köp och vill returnera ditt paket, måste det kvitteras ut hos ombud och skicka tillbaka det till oss.
OBS! Paket måste hämtas på servicestället inom 14 dagar, annars returneras det, och du påförs då en avgift om 300 kr. Om du önskar returnera varan, måste du hämta ut varan och sedan returnera den.
Säkerhet & Sekretess
My Perfect Day AB hanterar alla personuppgifter med största omsorg om dig som kund. Vi kommer aldrig lämna ut dina uppgifter till till tredje part för reklam eller liknande syften. Vi kan dock dela dem med tredje part för att kunna uppfylla våra åtaganden mot dig, och dela med t ex fraktbolag. I viss utsträckning använder vi oss av kundtjänstmedarbetare som arbetar i tredje land, vilket gör att dina uppgifter kan lämnas ut dit. .
Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses skall hänföras till force majeure. Vilket innebär att Myperfectday.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.